În cele ce urmează voi descrie pe scurt activitatea și proiectele mele coordonate și derulate în ultimii 4 ani de zile de când sunt profesor la Școala Specială Caransebeș . Trebuie să mărturisesc că programul eTwinning este cel care mi-a deschis poarta spre cunoaștere și spre utilizarea noilor tehnologii și din acest motiv am coordonat și m-am implicat în foarte multe proiecte eTwinning în cadrul cărora am obținut până în momentul de față 8 European Quality Label .
Am reprezentat România în cadrul concursului internațional AtmosphEuropa http://dumacornellucian.blogspot.com/2009/12/am-fost-finalist-in-concursul_20.html si am vorbit despre proiectul international eTwinning ,, Diferiti, dar egali “ – parteneriat si colaborare intre elevi cu cerinte educative special in Europa, proiect eTwinning în cadrul căruia am organizat timp de 3 ani de zile simpozioane, concursuri și expoziții internaționale
În data de 4 noiembrie 2009 eu am vorbit in Parlamentul European de la Bruxelles despre proiectul internațional ,,Diferiți, dar egali " pentru ca am fost ales între cei 8 finaliști din 44 de participanți la concursul internațional AtmosphEuropa, organizat sub președenția parlamentului European , iar prezentările participanților au fost transmise în direct pe site din Parlamentul European iar aici puteți vedea discursurile participanților
Îmi doresc ca de acum înainte să postez şi să descriu în fiecare săptămînă în acest blog gr8 noi instrumente şi aplicaţii folositoare pentru profesorii şi elevii din România .
Am luat această decizie după ce doi ani am postat în limba engleză pe blogul http://teacherluciandumaweb20.blogspot.com/ si doresc să devin profesorul online perfect în secolul XXI .
Istoria,premille obţinute de proiectul eSafety4eTwinners
Am lansat acest proiect eSafety4eTwinners după ce am fost acceptat să mă implic în proiectul TIS ( Teaching Internet Safety ) derulat de European Schoolnet şi Teach Today . Astfel am fost coordonator al modulului ,,Cum pot profesorii şi elevii să folosească în siguranţă web 2.0 şi social media “ constituituind o echipa formata din Catalina Nicolin inspector MECT in cadrul CNFP, Maria Sourgiadaki - Grecia, Aureo Torres - Spania , Inge de Cleyn - Belgia . Modulul nostru a fost prezentat la Safer Internet Forum Louxembourg. După finalizarea acestui proiect eu am continuat să folosesc noile tehnologii şi am lansat un proiect în cadrul căruia am colaborat cu profesori din toată lumea care a fost finalist în Elearning Awards 2010 http://luciandumaesteprofesorulsecolulxxi
.blogspot.com/2010/11/cei-mai-buni-profesori-si-teacher.html
Descrierea proiectului eSafety4eTwinners :
Într-o societate în care știința și informatica cunosc o dezvoltare spectaculoasă și utilizarea noilor aplicații web 2.0 si social media nu mai mai este privită ca o mișcare avangardistă elevii noștri trebuie să fie capabili să se descurce în utilizarea creativă a calculatorului și instrumentelor on-line gratuite, acest lucru reprezentand o necesitate în procesul educațional al secolul XXI . Astăzi mai mult ca oricând se observă în întreaga lume convertirea conținutului educațional într-o forma digitală, făcând astfel produsele disponibile oricui, oriunde și oricând prin technologia eLearning . Lecțiile digitale şi prezentările interactive îi țin pe elevi la școală mult mai atenți iar educația virtuală a devenit un adevărat fenomen in educație în ultimii ani. Formarea și dezvoltarea profesională trebuiesc dirijate si urmărite și pentru mediile defavorizate deoarece aici accesul classic la informatie nu este viabil. În era dezvoltării internetului și a noilor tehnologii cu toate ca elevii mei şi alţi elevi care se află în dificultate sunt copii cu cerinte educative speciale, cu risc de abandon şcolar noi îi putem ajuta să se integreze în societate şi în acelaşi timp invăţa să utilizeze tehnologiile moderne in secolul XXI . Aceste tehnologii noi pot stimula discutii, deschid poarta spre cunoaștere , promovează creativitatea si inovarea pentru invatarea efectiva pe tot parcursul vieții. Atât profesorii cât și elevii trbuie să aibă concepția utilizării sigure a internetului tot timpul învățând cum să se protejeze on-line . Parafrazându-l pe Piaget și Papert , utilizarea instrumentelor social media participative în educație este de obicei orientată spre crearea unui elev centrat pe competențe într-un mediu în care cei care învață pot contribui la materialele de curs, ei pot să-și formuleze şi exprime propriile păreri, își pot construi materialul de înţelegere prin conectarea la concepte, la experienţa personală sau a evenimentelor curente şi de a învăţa unii de la alţii în medii colaborative. Web 2.0, social media curation sunt instrumente puternice si interesante, care deschid noi oportunităţi pentru toată lumea şi pentru acest motiv,profesorii şi elevii trebuie să învețe cum să le folosească în siguranță .În același timp elevii vin cu drag la școală fiind interesați de lucruri noi în utilizarea tehnologiilor digitale, iar acest lucru poate preveni abandonul școlar al elevilor aflați în dificultate .Cu toate că sunt elevi cu cerințe educative speciale acești copii, dacă își dezvoltă competențele digitale pot mai ușor să se integreze în piața muncii deoarece în ziua de astăzi majoritatea angajatorilor cer cunostinte de operare pe calculator în momentul angajării .
Am lansat acest proiect eSafety4eTwinners după ce am fost acceptat să mă implic în proiectul TIS ( Teaching Internet Safety ) derulat de European Schoolnet şi Teach Today . Astfel am fost coordonator al modulului ,,Cum pot profesorii şi elevii să folosească în siguranţă web 2.0 şi social media “ constituituind o echipa formata din Catalina Nicolin inspector MECT in cadrul CNFP, Maria Sourgiadaki - Grecia, Aureo Torres - Spania , Inge de Cleyn - Belgia . Modulul nostru a fost prezentat la Safer Internet Forum Louxembourg. După finalizarea acestui proiect eu am continuat să folosesc noile tehnologii şi am lansat un proiect în cadrul căruia am colaborat cu profesori din toată lumea care a fost finalist în Elearning Awards 2010 http://luciandumaesteprofesorulsecolulxxi
.blogspot.com/2010/11/cei-mai-buni-profesori-si-teacher.html
Descrierea proiectului eSafety4eTwinners :
Într-o societate în care știința și informatica cunosc o dezvoltare spectaculoasă și utilizarea noilor aplicații web 2.0 si social media nu mai mai este privită ca o mișcare avangardistă elevii noștri trebuie să fie capabili să se descurce în utilizarea creativă a calculatorului și instrumentelor on-line gratuite, acest lucru reprezentand o necesitate în procesul educațional al secolul XXI . Astăzi mai mult ca oricând se observă în întreaga lume convertirea conținutului educațional într-o forma digitală, făcând astfel produsele disponibile oricui, oriunde și oricând prin technologia eLearning . Lecțiile digitale şi prezentările interactive îi țin pe elevi la școală mult mai atenți iar educația virtuală a devenit un adevărat fenomen in educație în ultimii ani. Formarea și dezvoltarea profesională trebuiesc dirijate si urmărite și pentru mediile defavorizate deoarece aici accesul classic la informatie nu este viabil. În era dezvoltării internetului și a noilor tehnologii cu toate ca elevii mei şi alţi elevi care se află în dificultate sunt copii cu cerinte educative speciale, cu risc de abandon şcolar noi îi putem ajuta să se integreze în societate şi în acelaşi timp invăţa să utilizeze tehnologiile moderne in secolul XXI . Aceste tehnologii noi pot stimula discutii, deschid poarta spre cunoaștere , promovează creativitatea si inovarea pentru invatarea efectiva pe tot parcursul vieții. Atât profesorii cât și elevii trbuie să aibă concepția utilizării sigure a internetului tot timpul învățând cum să se protejeze on-line . Parafrazându-l pe Piaget și Papert , utilizarea instrumentelor social media participative în educație este de obicei orientată spre crearea unui elev centrat pe competențe într-un mediu în care cei care învață pot contribui la materialele de curs, ei pot să-și formuleze şi exprime propriile păreri, își pot construi materialul de înţelegere prin conectarea la concepte, la experienţa personală sau a evenimentelor curente şi de a învăţa unii de la alţii în medii colaborative. Web 2.0, social media curation sunt instrumente puternice si interesante, care deschid noi oportunităţi pentru toată lumea şi pentru acest motiv,profesorii şi elevii trebuie să învețe cum să le folosească în siguranță .În același timp elevii vin cu drag la școală fiind interesați de lucruri noi în utilizarea tehnologiilor digitale, iar acest lucru poate preveni abandonul școlar al elevilor aflați în dificultate .Cu toate că sunt elevi cu cerințe educative speciale acești copii, dacă își dezvoltă competențele digitale pot mai ușor să se integreze în piața muncii deoarece în ziua de astăzi majoritatea angajatorilor cer cunostinte de operare pe calculator în momentul angajării .
Premii
Împreună cu elevii mei am obţinut European Quality Label în cadrul acestui proiect şi eSafety4eTwinners a fost selectat din 80 de proiecte în cele mai bune practici social media ale concursului fiind inclus în broşura elaborată de echipa LS6 din cadrul portalului http://elearningeuropa.info/en/book/full-description-practice-2 care poate fi citită şi pe site http://elearningeuropa.info/en/article/Teaching-with-social-media-in-classroom-settings%3A-Top-ten-practices-from-teachers-around-Europe sau în documentul pdf de mai jos .
Brochure Teaching with #socialmedia in classroom settings ls6 2012 #edtech20
Încă de la lansare am stabilit cu founderul proiectului eTwinning din Portugalia, Miguela Fernandes instrumentele pe care le vom folosi pentru ca activitatea elevilor noştri să fie vizibilă şi ei să-şi dezvolte abilităţile digitale folosind instrumentele și aplicațiile web 2.0 și social media în educația secolului XXI .
Împreună cu elevii mei am obţinut European Quality Label în cadrul acestui proiect şi eSafety4eTwinners a fost selectat din 80 de proiecte în cele mai bune practici social media ale concursului fiind inclus în broşura elaborată de echipa LS6 din cadrul portalului http://elearningeuropa.info/en/book/full-description-practice-2 care poate fi citită şi pe site http://elearningeuropa.info/en/article/Teaching-with-social-media-in-classroom-settings%3A-Top-ten-practices-from-teachers-around-Europe sau în documentul pdf de mai jos .
Brochure Teaching with #socialmedia in classroom settings ls6 2012 #edtech20
Încă de la lansare am stabilit cu founderul proiectului eTwinning din Portugalia, Miguela Fernandes instrumentele pe care le vom folosi pentru ca activitatea elevilor noştri să fie vizibilă şi ei să-şi dezvolte abilităţile digitale folosind instrumentele și aplicațiile web 2.0 și social media în educația secolului XXI .
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu